Klachtenprocedure 

20240926

 

Ik doe mijn uiterste best om de begeleiding/zorg die ik bied zo optimaal mogelijk te laten verlopen en houd me hierbij aan de beroepscode.van mijn beroepsvereniging (NFG). Desondanks kan het voorkomen dat je ontevreden bent of een klacht hebt over de door mij geboden zorg.

 

Deze klachtenprocedure dient ervoor om jou als cliënt te informeren over de mogelijkheden om jouw ontevredenheid of klacht kenbaar te maken.

 

Volgens de WKKGZ (Wet Kwaliteit, klachten en Geschillen Zorg) is iedereen die zorg levert verplicht: een klachtenregeling te hebben, te beschikken over een klachtenfunctionaris en aangesloten te zijn bij een geschilleninstantie. Dit heb ik geregeld via mijn beroepsvereniging (NFG)

 

Als je vragen hebt over de behandeling, ontevreden bent of een klacht hebt, kun je dit altijd aan mij kenbaar maken. We kunnen dan samen komen tot duidelijkheid en hopelijk een bevredigende oplossing. Vinden we samen geen oplossing dan kun je je wenden tot de beroepsvereniging. De contactpersoon klachtbehandeling helpt de klacht te verhelderen en ondersteunt jou om tot een vergelijk te komen tussen jou en mij. Mochten we er samen niet uitkomen dan kun je hulp inschakelen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.